San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Elske en Liza Reis - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Elske en Liza Reis - WaarBenJij.nu

San Jose

Door: Elske en Liza

Blijf op de hoogte en volg Elske en Liza

01 Februari 2015 | Costa Rica, San José

Na onze spaanslessen in Turrialba zijn we op weg gegaan naar San Jose. Op de weg daar naartoe hebben we geraft. Erg gaaf! We zaten in de boot met twee mannen die alleen maar Spaans spraken. Ze waren erg enthousiast en wilden ons vanalles vertellen en uitleggen. Dit werd door ons gebrekkige Spaans na een tijdje wel erg vermoeiend! Ze wilden ook graag met ons gaan dansen in San Jose. Hier hadden we totaal geen zin in, en we hebben ze gelukkig van ons af kunnen wimpelen (dachten we...)

Vanuit het busstation in San Jose hebben we een taxi naar ons hostel gepakt. Het verkeer in San Jose is verschrikkelijk! We kregen hierdoor het gevoel dat de meeste taxichauffeurs suïcidaal zijn en waren erg blij wanneer we veilig op onze plek van bestemming aankwamen. Tijdens deze ritjes kwamen we tot de conclusie dat San Jose wel de lelijkste stad op aarde moest zijn. Het leek wel één grote sloppenwijk.

Het hostel waar we verbleven was erg gezellig! Op een paar té aanwezige Amerikanen na hebben we er leuke mensen ontmoet, waarmee we ook de stad hebben bezichtigd. Eén van hen wist ons zowaar een leuk stuk van San Jose te laten zien. Ook hebben we vanuit San Jose de grootste krater ter wereld bezocht: vulcan Poas. De route hier naartoe was erg mooi en het weer was super! Helaas bleek dit niet zo te zijn op de top van de vulkaan. De eerste 2x dat we de krater wilden gaan bekijken, konden we alleen maar mist zien. Dit was een behoorlijke tegenvaller en we hebben kou zitten lijden in het restaurant. Net voordat we weer naar de bus moesten besloten we het nog één keer te proberen. Boven aangekomen was echter weer geen krater zichtbaar. Met afhangende schouders wilden we omdraaien, maar toen begon het te waaien en verdwenen de wolken binnen een minuut uit de krater. We waren erg blij, want de krater was heel erg mooi!

Toen we terug in ons hostel kwamen na dit vulkaandagje was er telefoon voor ons: Liza voelde de bui al hangen, maar Elske nam nietsvermoedend de telefoon aan. Het bleken onze gladde vrienden uit de raft te zijn, die toch wel heel graag met ons wilden gaan dansen. Nogal flabbergasted door het feit dat ze ons in het hostel hadden weten te bereiken kwam er eerst niet veel zinnigs uit haar mond, maar uiteindelijk heeft Elske ze toch afgewimpeld.