Manuel Antonio - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Elske en Liza Reis - WaarBenJij.nu Manuel Antonio - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Elske en Liza Reis - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio

Blijf op de hoogte en volg Elske en Liza

01 Februari 2015 | Ecuador, Santa Elena

Zijn we weer! Na drie dagen in San Jose waren we blij dat we verder konden, want heel veel was daar niet te beleven. Met de bus zijn we doorgereisd naar Manuel Antonio, een beroemd nationaal park aan de Stille Oceaan. Ook deze chauffeur leek niet heel veel waarde aan zijn leven te hechten en had het kennelijk nodig om al zijn opgekropte frustratie bot te vieren op de toeter, wat om 8:00 uur 's ochtends midden in de file in het stadscentrum niet heel veel zin leek te hebben. Wederom waren we dus erg blij toen we aan kwamen op onze plaats van bestemming: hostel Vista Serena. Het hostel deed haar naam eer aan: het uitzicht was ongelofelijk mooi!
Ongelofelijk hoe het weer in zo'n klein land zoveel kan verschillen: van 20 graden in San Jose tot wel 38 graden in Manuel Antonio. Onze eerste middag daar hebben we dan ook lekker in het zonnetje doorgebracht in de hangmatten op ons balkonnetje. Genieten!

De volgende ochtend werden we vroeg opgehaald voor een guided tour door het nationaal park. We waren blij met onze gids, want zonder hem zouden we waarschijnlijk niks gezien hebben! Onvoorstelbaar wat die gidsen daar met het blote oog kunnen spotten. Heel erg knap. We hebben flink wat dieren gezien: luiaarden, vleermuizen, kikkertjes, aapjes, wasberen, rupsen, vlinders, sprinkhanen etc. Vogels hebben we gek genoeg niet gezien. Hopelijk komt dit nog! Aan het einde van de tour werden we afgezet op een strand in het nationale park. Dit kon zo een ansichtkaart zijn, echt prachtig! Na een paar uurtjes bakken en zwemmen in de (warme!!) zee, zijn we terug naar ons hostel gegaan om de prachtige zonsondergang vanaf ons balkon te bekijken en wat te eten.

Op onze laatste dag in Manuel Antonio zijn we met een kajak door de mangrove gevaren. Een hele leuke ervaring, en heel anders dan alles wat we tot dan toe gezien hadden. Onze gids nam ons mee over hele smalle beekjes, waarin we jammer genoeg wel vast kwamen te zitten met onze tweepersoons kajak. Een engelsman wist het nog te presteren om op de kalmste rivier allertijden uit zijn boot te vallen, wat de gids wel grappig leek te vinden (wij ook trouwens).
De rest van de middag hebben we wederom genoten van het heerlijke zonnetje.

Op naar Monteverde!

• 02 Februari 2015 - 12:27

Lia :

Wat ontzettend gaaf allemaal! Is het trouwens echt zo dat een luiaard wel een week in dezelfde positie in een boom kan hangen? Op de foto ziet hij er in elk geval uit alsof hem dat wel wat lijkt. Geniet verder van dit prachtige land en alle ervaringen!
    xx Lia

• 04 Februari 2015 - 18:52

Nancy Princen:

Hey Elske,
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen! Nog veel plezier en wij kijken alweer uit naar de volgende prachtige foto's! Groetjes Nancy

• 05 Februari 2015 - 06:44

Zr.henrilena:

Beste Elske en Liza,Ik geniet zo van jullie mooie reis verhalen.Ga zo door .
    veel liefs tante anna